Redigér Indlæg:
Kan kun gøres ved at trykke på Redigér knappen i egne indlæg.
YouTube Fremvisning:
Man kan markere linket og trykke på youtube funktionen når man laver et indlæg eller emne.
Kan også gøres ved at skrive
- Kode: Vælg alt
[youtube]"linket"[/youtube]
Billede Fremvisning:
Man kan markere linket og trykke på img funktionen når man laver et indlæg eller emne.
[img]"linket"[/img]
(IE) Internet Explorer: Højreklik på billedet, tryk egenskaber, kopier Adresse (URL) linket.
(FF) Mozilla Firefox: Højreklik på billedet, tryk egenskaber, kopier Sted under Billedegenskaber.
Citat Fremvisning:
Man kan trykke på citér knappen ud fra den valgte brugers indlæg.
[quote]"citat"[/quote]
[quote="brugernavnet"]"citat"[/quote]
Brugernavns Ændring:
Har følgende sti: Brugerkontrolpanel > Profil > Redigér kontoindstillinger > Brugernavn
Alder Fremvisning:
Har følgende sti: Brugerkontrolpanel > Profil > Redigér profil > Fødselsdag
Har følgende sti: Brugerkontrolpanel > Profil > Redigér avatar > Upload fra din maskine
Se også Avatar Guiden HER
Signatur Fremvisning:
Har følgende sti: Brugerkontrolpanel > Profil > Redigér signatur
Informartion Fremvisning:
Har følgende sti: Brugerkontrolpanel > Profil > Redigér profil
Indstillinger
Sommertid Fra/Til:
Har følgende sti: Brugerkontrolpanel > Boardindstillinger > Redigér globale indstillinger > Sommertid/DST
Skjul Onlinestatus:
Har følgende sti: Brugerkontrolpanel > Boardindstillinger > Redigér globale indstillinger > Skjul min onlinestatus
Forums
Dine Seneste Indlæg:
Har følgende sti: Brugerkontrolpanel > Oversigt > Forside > Vis dine indlæg
Åben Links I Nyt Vindue:
Ikke alle internet browsers forstår dette, så du skal højreklikke på linket og trykke Åben i nyt vindue.
Markér Fora Som Værende Læste:
Kan gøres ved at trykke på Markér fora som værende læste som er oppe i højre hjørne af alle foras på boardet.
Vis Nye, Aktive Eller Ubesvarede Emner:
Kan gøres ved at trykke på henholdsvis Vis Ubesvarede, Nye og Aktive emner i venstre hjørne på forsiden af boardet.
Rangs
- Administrator: De 2 stiftere af Hardstylers United, Esse og ZeeBo.
- Moderator: Sørger for ro og orden i de forskellige foras.
- DJs & Producers: Har udgivet mindst 1 track og/eller spillet til mindst 1 event.
- Programmør: Står for programmeringen af Hardstylers United.
- Medlem: Har lavet +1 Indlæg.
- Lukket: Brugere der er udelukket fra forummet pga. reglement brud.
- Bots: Er der 50 stks af, lige fra Google til MSN bots.
OSS (Ofte Stillede Spørgsmål)
Hvordan får jeg lukket mit emne?
Hvis du vil have dit emne lukket skal du skrive til en moderator med en begrundelse for at dit emne skal lukkes, derfra vurdere moderatoren om det er nødvendigt med en lukning af emnet. Det nytter ikke noget at skrive et indlæg i emnet om at emnet skal lukkes. Et emne skal ikke lukkes blot fordi man har fået hjælp, eller det i emnet ikke er aktuelt mere, folk kan stadig godt bruge den hjælp man selv har fået + snakke videre om det der ikke er aktuelt mere.
Hvorfor er mit emne forsvundet?
Dit emne forsvinder ikke, det er blot smidt i forummet "Skraldespanden", der ligger det fordi det er blevet postet før, det ikke overholder reglerne e. lign. Hvis der ikke står hvorfor dit emne er blevet lukket og du ikke kan regne det ud, bedes du venligst kontakte den pågældende moderator der har lukket dit emne og spørge hvorfor det er blevet lukket.
Emnet kan også være flyttet, den nemmeste måde at finde det på igen er at se "Dine Seneste Indlæg" som findes på følgende sti: Brugerkontrolpanel > Oversigt > Forside > Vis dine indlæg
Hvordan tilføjer man et profilbillede?
Der er 2 krav for at profilbilledet (avataret) kan tilføjes, den ene er kravet om billedet SKAL være præcis 130x130 pixels, den anden er at billedet ikke må fylde over 100kB. Jeg har lavet en nem guide HER som man blot skal følge.
Hvorfor vises tiden forkert på forummet?
Det skyldes du har sat tiden forkert, det kan ændres på følgende sti: Brugerkontrolpanel > Boardindstillinger > Redigér globale indstillinger > Min tidszone (for dansk tid, skal den stå på UTC + 1) og tryk udfør.
Passer tiden stadig ikke kan det være fordi det er sommertid, det administerer boardet ikke automatisk, det skal gøres manuelt på følgende sti: Brugerkontrolpanel > Boardindstillinger > Redigér globale indstillinger > Sommertid/DST
Hvordan bliver man moderator?
Administratorerne håndplukker hver enkelt moderator til de fronter de mener der mangles hjælp på.
Dog er det også muligt at blive moderator uden at blive håndplukket, hvis man er fyldt 18 år eller derover, kender en af administratorerne i virkeligheden, og mener man tilegner sig godt som moderator (det kræver bl.a. den fornødne tid og tone), er det muligt at blive det hvis man har de egenskaber der skal til og der er mangel på en, på det pågældende tidspunkt. Bliver der sagt go' for det, skal man læse og forstå et moderator reglement man får tildelt og indrette sig efter det. Derudover får man adgang og indflydelse til enkelte af de kommende projekter + et privat forum der kun kan benyttes af administratorerne og moderatorerne.
Kan man slette sin bruger?
Svaret er nej. Det skyldes phpBB strukturen gør det kompliceret at slette en bruger, bl.a. fordi ens indlæg vil blive anonyme, det vil gøre det svært for mange at læse ældre emner, for ens indlæg ville stå som "Gæst" og citaterne ville blive ødelagt. Men også fordi det ville ødelægge statistikkerne over forummet, som gerne skulle være 100% korrekte og brugbare, det ville de ikke være hvis man slettede sin bruger.
Hvorfor kan jeg ikke se min signatur?
Det kan man også, hvis man trykker sig ind på den enkelte bruger, men ikke på selve boardet. Det skyldes at den funktion er slået fra.
Andre OSS/FAQ findes her.